Pružanje sveobuhvatne skrbi za beskućnike u Valladolidu, Španjolska

Pružanje sveobuhvatne skrbi za beskućnike u Valladolidu, Španjolska

Grad Valladolid je općina smještena u središtu sjeverne polovice Iberijskog poluotoka, s populacijom od oko 300.000 ljudi (2021). Također je glavni grad autonomne regije i pokrajine Kastilje i León. Putem svoje strategije o promicanju društveno odgovorne i održive javne nabave u Gradu Valladolidu i lokalnim javnim subjektima, Gradsko vijeće Valladolida obvezalo se koristiti postojećim resursima za javnu nabavu kako bi implementiralo EU i nacionalne javne politike o socijalnim i ekološkim pitanjima u gospodarski razvoj općine te promicanje inovacija u malim i srednjim poduzećima.

Ciljevi nabave

Ciljevi ovog postupka nabave su pružiti sveobuhvatnu skrb beskućnicima u Valladolidu putem upravljanja Gradskim skloništem u Integriranom centru za beskućnike, kao i informirati, savjetovati o različitim resursima, osmisliti individualne integracijske putove te uputiti beskućnike u Valladolidu na druge relevantne socijalne, zdravstvene i zapošljavajuće usluge.

Cilj Gradskog skloništa nije samo pružiti mjesto za noćenje svim potrebnim osobama, osiguravajući privremeni smještaj preko noći, doručak i potrebna sredstva za osobnu higijenu, već i pružiti druge dopunske usluge, poput dnevnog prijamnog prostora za slobodno vrijeme i obuku za beskućnike te njihov odmor.

Ovaj ugovor treba promatrati u kontekstu promjene u dizajnu i pružanju socijalnih usluga beskućnicima koje je Grad želio implementirati, a koju je ubrzala pandemija COVID-19. Prije pandemije, podrška beskućnicima bila je samo zadovoljavanje osnovnih potreba poput pružanja smještaja i hrane. U posljednjim godinama, Grad se okrenuo prema pristupu usmjerenom na osobu, utemeljenom na perspektivi ljudskih s pružanjem njege 24 sata dnevno, svaki dan i 365 dana godišnje.

Predmet nabave

Osim upravljanja skloništem i centrom za dnevni boravak, od izvođača se tražilo pružanje sljedećih usluga usmjerenih na sveobuhvatnu skrb korisnika centra:

  • Osobna higijena i čistoća: osiguravanje osnovnih materijala (sapun, ručnik, toaletni papir…) potrebnih za higijenu korisnika i osiguranje redovitog režima tuširanja i odlaska u WC.
  • Usluga pranja rublja: osiguravanje industrijske usluge pranja krevetnog i kupaonskog rublja; krevetno i kupaonsko rublje mijenjat će se svakodnevno kad dođe do promjene korisnika i vrlo često (najviše svaka tri dana) kad krevet koristi isti korisnik.
  • Usluga čišćenja: obavljanje čišćenja centra svakog dana u tjednu te organiziranje i nadzor čišćenja soba od strane samih korisnika koji će, kao osnovni dnevni zadatak, biti odgovorni za čišćenje vlastitih soba. Periodična dezinfekcija zgrade i instalacija provodit će se svaka tri mjeseca.
  • Farmakološki i medicinski nadzor: kontrola, olakšavanje i farmakološki i medicinski nadzor od strane medicinskog osoblja izvođača i javne zdravstvene službe korisnika kojima je to potrebno, a koji nemaju dovoljno kontrole da to sami obave.
  • Usluga održavanja: preventivno i korektivno održavanje objekata i opreme centra.
  • Komunikacija i informacijska tehnologija: osiguravanje digitalnih i komunikacijskih sredstava kako bi se osiguralo adekvatno funkcioniranje usluge.

Za izvršenje ugovora traženi su sljedeći profesionalni profili:

  • Opći koordinator usluge.
  • Najmanje dva socijalna radnika na svakoj smjeni u kategoriji monitora socijalnih usluga ili asistenta socijalnih usluga za sve sate dana, 365 dana godišnje, s ukupnom procjenom od najmanje 11 socijalnih radnika na puno radno vrijeme.
  • Djelomični tehnički koordinator odgovoran za organizaciju, koordinaciju i upravljanje uslugom.
  • Medicinska sestra prisutna šest sati tjedno.
  • Za razvoj usluge, izvođaču je zatraženo da uspostavi program dobrovoljnog rada koji pruža volontere za obavljanje podrške, s dokazivim relevantnim iskustvom i obukom, te s posjedovanjem osiguranja od odgovornosti.

Kriteriji dodjele

Ugovor je dodijeljen ponuđaču s najekonomičnijom ponudom, određenom na temelju najboljeg omjera cijene i kvalitete, pri čemu je 30% bilo ponderirano na cijenu, a 70% na kvalitetu. Budući da je cilj ugovora ne samo pružiti obroke i noćenje, već i razvijati aktivnosti u centru za dnevni boravak i surađivati s drugim entitetima i institucijama, kvaliteta projekta povezana s predloženim modelom skrbi i inkluzije, uključujući organizacijski i upravljački model osoblja, imala je prioritet nad financijskim kriterijima.

Prema španjolskom zakonu, socijalne usluge su jedna od usluga za koje kriteriji vezani uz kvalitetu moraju predstavljati barem 51% bodova koji se dodjeljuju pri ocjenjivanju ponuda.

Postavljeni su sljedeći kriteriji dodjele:

  1. Tehnički prijedlog projekta. Teorijski prijedlog, kontekstualizacija i primjerenost projekta, kao i kriteriji na kojima će se temeljiti organizacija i operacija usluga (0-25 bodova).
  2. Metodološki prijedlozi za socijalnu i radnu inkluziju korisnika, u vezi s organizacijom i planiranjem aktivnosti koje će se provoditi za skrb beskućnika (0-25 bodova).
  3. Administrativno i organizacijsko upravljanje:
  • Prijedlog za organizaciju i upravljanje osobljem
  • Upravljanje materijalnim resursima
  • Prijedlog za osposobljavanje osoblja i plan za prevenciju rizika na radu (0-10 bodova)

4. Kontrola kvalitete usluge:

  • Praćenje, koordinacija i evaluacija funkcioniranja usluge
  • Metode ocjenjivanja kvalitete usluge (0-10 bodova)

Ponude koje nisu dosegle barem 35 bodova nisu bile prihvaćene za ocjenjivanje financijske ponude.

Klauzule o izvršenju ugovora

Društvene klauzule:

  • Minimalne obavezne klauzule, utvrđene u klauzuli 42. Posebnih administrativnih specifikacija za ugovaranje usluga od strane Gradskog vijeća Valladolida:

a) Osiguravanje jednakosti plaća između žena, muškaraca i drugih radnika različitog seksualnog identiteta ili statusa ili izražavanja spola.

b) Korištenje uniseks odjevnih kodova, ako to zatraže radnici. Osim toga, i specifično u vezi s ovim ugovorom.

c) Od izvođača se tražilo da zaposli jednu osobu iz sljedećih skupina: osobe s invaliditetom, korisnike zajamčenog građanskog dohotka / minimalnog dohotka za život ili žene žrtve rodno uvjetovanog nasilja ili druge osobe s poteškoćama u pristupanju tržištu rada poput mladih mlađih od 25 godina, starijih od 50 godina, itd.

Okolišne klauzule:

  • Kada se koriste vozila ili strojevi u izvršenju ugovora, barem jedno hibridno, električno ili na prirodni plin pokretano vozilo ili stroj mora biti uključeno.
  • Svi papiri koji se koriste za dokumentiranje radova povezanih s uslugom moraju imati FSC (Forest Stewardship Council) ili ekvivalentnu certifikaciju.
  • Dodatna klauzula o izvršenju ugovora bila je: entitet kojem je dodijeljen ugovor mora postići certifikat sukladno sa standardom UNE 9001:2015 ili ekvivalentnim za gradsko sklonište Gradskog vijeća Valladolida, u roku od najviše 12 mjeseci od zaključenja ugovora.

Izvođač također ima sljedeće obveze:

  • Razviti godišnju zajedničku aktivnost kako bi osigurao društvenu koheziju, vezano za brigu o okolišu, s sudjelovanjem beskućnika i drugih društvenih aktera poput neprofitnih organizacija, kao što su projekti zaštite okoliša u susjedstvu La Victoria, Fuente El Sol ili Cuesta de la Maruquesa.
  • Provesti godišnju društvenu integracijsku aktivnost s umjetničkim i kulturnim sadržajem, uz sudjelovanje beskućnika i drugih društvenih aktera, poput organizacije natjecanja u slikanju ili pisanju kratkih priča ili natjecanja o pitanjima socijalne integracije, socijalnih prava i suživota.

Rezultati

Sudjelovala su dva ponuditelja: Intras Foundation, kojem je dodijeljen ugovor, i Samu Foundation. Intras Foundation je neprofitna organizacija čiji je cilj istraživanje i pružanje tretmana u području mentalnog zdravlja te pružanje socijalnih usluga osobama s invaliditetom, mentalnim zdravstvenim problemima ili u situaciji ovisnosti, kao i općenito osobama u ranjivim situacijama. Tehnička ponuda pobjedničkog ponuditelja dobila je sljedeće ocjene: 25 bodova za tehnički prijedlog, 25 bodova za metodologiju i planiranje aktivnosti, 8 bodova za administrativno i organizacijsko upravljanje te 8 bodova za osiguranje kvalitete.

Ugovor je potpisan 26. ožujka 2021. godine, na tri godine. Vrijednost ugovora iznosila je 2.208.690,00 €.

Okolišni i društveni utjecaji

U godišnjem izvješću koje obuhvaća prvu godinu ugovora, izvođač je prijavio sljedeće podatke:

  • 20.079 noćenja, što odgovara stopi popunjenosti od 89% dostupnih mjesta.
  • Ukupno je smješteno 515 ljudi, s mjesečnim prosjekom od 105 ljudi, od kojih je 84% muškaraca u usporedbi s 16% žena; u pogledu podrijetla, 48% pogođenih osoba su domaći stanovnici, za razliku od 52% stranaca. 182 stanovnika je u dobnoj skupini od 18 do 35 godina, 319 ih je od 35 do 65, a 14 ih je starije od 65 godina.
  • Osobni ciljevi utvrđeni s korisnicima uključivali su 204 integracijska plana i 216 planova osposobljavanja za rad ili traženje posla.
  • Broj ljudi koji su sudjelovali u kulturnim i obrazovnim aktivnostima iznosio je 400, a 5.406 sudjelovalo je u programima smanjenja štete uzrokovane drogama.
  • Ukupno su 502 osobe sudjelovale u sportskim aktivnostima, dok je 601 osoba sudjelovala u terapijskim aktivnostima.
  • U pogledu zapošljavanja, 61 osoba je dobila posao, a 41 osoba je sudjelovala u programima profesionalne prilagodbe. Usto, 86 osoba sudjelovalo je u programima socijalnog uključivanja.
  • Prosječni broj dnevnih korisnika usluge tijekom razdoblja od prvih 12 mjeseci bio je 41, s maksimalnim brojem od 59 i minimalnim brojem od 26 korisnika.
  • U pogledu društvenih klauzula, 45 osoba zaposleno je iz skupina s posebnim poteškoćama na tržištu rada. Utvrđeno je 9 nepravilnosti, od kojih je 7 bilo minimalnih. Upravni nadzor nad ugovorom tijekom 2021. godine otkrio je samo jednu nepravilnost, koja se odnosila na zapošljavanje. Osim toga, Izvođač se obvezao da će poduzeti mjere za ispravljanje tih problema.

Glavne naučene lekcije iz ovog postupka su sljedeće:

  • Skrb za beskućnike zahtijeva mrežu općinskih hostela povezanih s drugim uslugama, pružateljima socijalnih usluga i nevladinim organizacijama te nudi privremeno rješenje kako bi korisnicima omogućilo pristup standardnim socijalnim i skrbničkim uslugama; ova usluga ne bi trebala biti izolirana infrastruktura; mreža općinskih hostela također znači suradnju s lokalnom zajednicom, uključujući razvoj sinergija s EU projektima koji se financiraju nevladinim organizacijama u gradu, kako bi se rušile stereotipi prema beskućnicima i općenito prema osobama u ranjivim situacijama.
  • Preporuča se izraditi tehničke specifikacije na vrlo precizan način i dati što veću važnost kriterijima dodjele kvalitete vođene vrijednostima; ključni kriterij dodjele je zahtijevati da ponuđač pravilno planira kako surađivati s drugim dionicima i širom mrežom organizacija koje rade na ovim pitanjima.
  • Ugovor treba biti fleksibilan kako bi se adresirale iznenadne promjene (npr. dodatna potražnja zbog iznenadnih nepovoljnih meteoroloških uvjeta).
  • Za tijelo koje sklapa ugovor, izuzetno je korisno da je na snazi ​​unutarnja strategija koju su potvrdile pravne službe, koja pruža načela i detaljne smjernice o tome kako ugovori moraju biti sastavljeni i tumačeni, u skladu s španjolskim zakonom o javnim ugovorima i Direktivom 2014/24/EU.
PODIJELI: